Online overal zichtbaar zijn?

Online zijn er tientallen mogelijkheden om uw zichtbaarheid te vergroten. Strategisch gezien is het verstandig om te kiezen voor ongeveer drie tot vijf kanalen. Richt niet op alle online kanalen, dit zorgt er vaak voor dat het allemaal net niet lukt. Dit is zonde van de energie en investering en het gaat zijn doel voorbij. Schiet met scherp!

Waar liggen de mogelijkheden?

U kunt online zichtbaar zijn via websites, blogs, fora, LinkedIn, Twitter, Facebook, Google+ en ga zo maar door. Online marketing helpt u om de sales activiteiten van uw organisatie te verbeteren. Als uw doelgroep al eens in aanraking met uw producten en diensten is geweest, is het makkelijker om te overtuigen. Online marketing is een must voor ieder bedrijf. Zorg dat u daar zichtbaar bent waar uw doelgroep zich bevind!

Een aantal kanalen uitgelicht

  • Een effectieve website

websiteEen website kan nog zo mooi zijn. Zonder bezoekers is het een loos marketing kanaal. Zorg dus dat de website goed vindbaar is in zoekmachines op zoekwoorden waarop uw doelgroep zoekt naar uw producten en diensten zoekt. Vervolgens is het de kunst om bezoekers te verleiden op uw website te blijven en actie te ondernemen. Een belangrijke actie is het invullen van het contactformulier of het aanmelden voor de nieuwsbrief.

  • Bloggen en publiceren

wordpressEen goede manier om te laten zien dat u een specialist bent in uw vakgebied is door te schrijven. Inhoudelijke artikelen kunt u plaatsen op uw eigen blog of verspreiden als gastauteur. Door te bloggen op uw eigen site zorgt u voor extra zichtbaarheid van uw website. Met een gastblog bereikt u een extra doelgroep en toont u autoriteit. Denk aan het publiceren op vakinhoudelijke websites, online magazines en bij brancheverenigingen.

  • De kracht van Social Media

facebookVia Social Media kunt u heel gericht uw doelgroep aanspreken. De kracht zit in de lage drempel tot interactie met (potentiële) klanten. Zend dus niet alleen informatie uit, maar ga in gesprek! Deel kennis, ga in op vragen en feedback en stel zelf ook vragen. Ook bij Social Media geldt: richt enkel op de media die voor u relevant zijn. Een Facebook pagina zonder berichten is negatieve reclame. Start niet met Social Media, omdat u denkt dat dit moet!

Via welke kanalen probeert u online zichtbaar te zijn? Laat het ons weten!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *