Gouden tips om meer conversies binnen uw webwinkel te realiseren

conversie webwinkelUw webwinkel kan een ‘pareltje’ zijn, maar zonder conversie heeft u er helemaal niets aan. Een conversie betekent dat een bezoeker op uw site iets doet waar u een waarde aan heeft gekoppeld. Een conversie kan van alles zijn: een ingevuld formulier, een telefoontje of een bestelling. Hoe hoger het conversiepercentage op uw productpagina’s, hoe meer omzet u heeft.

De volgende tips helpen uw conversiepercentage omhoog te stuwen.

 

Zet verkoopteksten in.

Om conversie te behalen, moet u het voor bezoekers aantrekkelijk maken om die uit te voeren. U moet als het ware de bezoeker verleiden om op uw aanbod in te gaan. Bij producten doet u dat door informatieve teksten te plaatsen op de productpagina’s. Maar die teksten zijn nu nog te vaak uitsluitend informatieve teksten, veel webwinkels lijken daardoor op online productcatalogi. Verander daarom uw productteksten in aantrekkelijke verkoopteksten.

Fysieke verkoper.

In een webwinkel heeft u geen fysieke verkoper die een bezoeker kan overtuigen om uw producten te kopen. Dat moet u doen met verkoopteksten. Ook al kost het veel tijd, investeer in het schrijven van wervende verkoopteksten. Het betaalt zich uit doordat de conversie zal stijgen.

Tip:

Wervende teksten schrijven is iets heel anders dan productinformatie delen. Beschrijf de voordelen voor de klant en niet de functies van het product. Beantwoord de vraag wat het voor de klant oplevert. Let er verder op dat er bijvoorbeeld geen spelfouten in de tekst staan, dit haalt de conversie drastisch naar beneden. Let op: werk met koppen en subkoppen. Een grote lap tekst leest niemand en schrikt af.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *