Google AdWords wordt Google Ads

Nieuws van Google: Google Adwords wordt Google Ads

Google AdWords is een onmisbare term in de wereld van online marketing. Echter heeft Google recent een aankondiging gedaan: Google AdWords wordt Google Ads.

Bijna 18 Jaar geleden werd Google AdWords leven ingeblazen met een simpel doel: het vereenvoudigen van online connecties tussen mensen en bedrijven. Sindsdien is er enorm veel veranderd. We hebben tegenwoordig allemaal een Smartphone en we maken gebruik van verschillende producten, apps, videos, zoekopdrachten, spelletjes en nog veel meer. Er zijn dus ontelbaar meer openingen ontstaan voor marketeers om de juiste doelgroepen te benaderen. De mogelijkheden zijn nooit zo uiteenlopend geweest, maar ook nooit zo complex. Door de jaren heen zijn Google advertenties geëvolueerd van hulpmiddel bij zoekopdrachten tot duizendpoot die mensen helpt om de klant te bereiken doormiddel van tekst, beeld, video en meer.

Google blijft actief werken aan nieuwe brands om hun advertentietools te versterken. Deze nieuwe brands helpen adverteerders over de hele wereld om de juiste keuzes te maken voor hun bedrijf, waardoor het met de juiste hulp nog makkelijker wordt gemaakt om waardevolle en betrouwbare advertenties aan de juiste doelgroep te tonen.

Google AdWords wordt Google Ads

De nieuwe Google Ads brand is een overkoepelende term waar alle advertentie mogelijkheden die Google aanbiedt onder vallen. Zo kunnen marketeers hun bereik verbreden tot de biljoenen mensen die de zoekmachine gebruiken, nieuwe plekken op Google Maps bekijken, nieuwe apps ontdekken op Google Play, op internet rondsurfen, en nog veel meer.

Google AdWords wordt Google Ads

 

Naast het feit dat Google AdWords verandert in Google Ads, gaat Google de komende maand nog twee nieuwe brands uitrollen: Google Marketing Platform en Google Ad Manager.

Een sterkere samenwerking met Google Marketing Platform

Er wordt een eenheid gevormd tussen DoubleClick en Google Analytics 260 Suite genaamd ‘Google Marketing Platform’.

Google is tot de conclusie gekomen dat het gebruik van advertenties en analytische technologie samen zorgt voor betere resultaten. Google Marketing Platform helpt marketeers daarom hun doelen beter te behalen door het voortbouwen op de bestaande integraties tussen Google Analytics 360 Suite en DoubleClick Digital Marketing. Het platform dient als hulp voor marketeers bij het plannen, kopen, meten en optimaliseren van digitale media en klantervaringen in één klap.

Google Ad Manager: een samengevoegd platform

Google ziet in dat de manier waarop publishers geld genereren met hun content is veranderd. Nu lezers of klanten hun content kunnen bekijken op meerdere schermen en met de groeiende profijt van adverteren, moet het makkelijker en worden gemaakt om efficiënt advertenties te beheren. Dit wordt mogelijk gemaakt door een compleet nieuw platform genaamd Google Ad Manager: een samenvoeging van DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange.

Google AdWords wordt Google Ads vanaf 24 juli 2018

De komende maand kunnen we gaan zien hoe Google AdWords verandert in Google Ads, maar ook hoe Google Marketing Platform en Google Ad Manager gaan uitklappen.