De eerste indruk is goud waard

 De eerste indruk is ontzettend belangrijk, dat geldt zeker voor uw webwinkel. Bezoekers beoordelen uw website binnen enkele seconden. Zorg er dus voor dat u hen direct overtuigt en hun aandacht trekt.

Snelheid

De snelheid van uw website moet prioriteit hebben. Een trage site leidt al snel tot irritatie met wegklikkende bezoekers als gevolg. Dat betekent ook een lagere conversie.

Design

 De homepage van uw website is uw etalage, die u kunt vergelijken met een etalage van een winkel. Zorg ervoor dat deze goed is ingericht. Zorg voor een vriendelijke en overzichtelijke lay-out die niet te druk en te schreeuwerig is. Het moet niet afleiden. Maak een zodanige indeling dat bezoekers uw website gemakkelijk kunnen scannen. Gebruik kleuren die passen bij de branche waarop u zich richt. Houd het bij één of twee kleuren en een accentkleur, die u gebruikt voor de call-to-actionbuttons.

Headline

Als een bezoeker de website bezoekt, ziet hij zonder te scrollen eerst het bovenste deel van uw site. Dat wordt ook wel ‘boven de vouw’ genoemd.

Maak optimaal gebruik van deze ruimte. Zonder te scrollen moet het duidelijk zijn waar de pagina over gaat. Maak de hader niet groter dan nodig sen plaats een duidelijke slogan die past binnen uw onderneming en waar u voorstaat. Niet: ‘Welkom op onze website’.

Producten op homepage

 Zorg ervoor dat u voldoende producten of diensten op de homepage plaatst. Dit kan bijvoorbeeld door een fotoslider met onderstaand een stuk tekst wat daarbij hoort. Hierdoor kan de bezoeker makkelijk navigeren naar de product/dienst waar hij op zoek naar is.