Vormen van call-to-action: De klant verleiden.

Geplaatst op 13 maart 2014 door Mitchell in Uncategorized

Call-to-action

Voordat u uw website online wil promoten, is het van belang dat u weet wat voor strategie u gaat toepassen. In dit blogartikel leggen we meer uit over call-to-action met betrekking tot de webpagina’s. Of te wel: Welke actie moet de klant uitvoeren op uw website?

Wilt u dat hij of zij:

–       U belt?
–       Online een product koopt?
–       Zich aanmeldt voor uw nieuwsbrief?
–       Een PDF-document downloadt?
–       Een andere actie uitvoert, zoals u bedrijf volgen op social media.

Soorten call-to-action

Vervolgens kunt u de door u gekozen call-to-action op twee manieren gebruiken:

–       Op uw webpagina’s.
–       In de zoekmachines.

Een goede presentatie van uw webpagina’s in de zoekresultaten is erg belangrijk. Hoe beter uw presentatie, hoe meer mensen ook daadwerkelijk doorklikken naar uw site. Hoe meer mensen doorklikken naar uw site en daar ook blijven, hoe populairder de zoekmachines uw site vinden. Deze populariteit heeft ook weer een positief positioneringseffect.

Uw site kan hiervoor een call-to-action gebruiken in de title-tag die altijd in de zoekresultaten gebruikt wordt. De description-tag die soms in de zoekresultaten vermeld wordt, kan hiervoor ook ingezet worden.

De meest gebruikte call-to-action is de hypertekstlink. De hypertekstlink is om twee redenen van belang:

–       Zoekmachines geven een gewicht mee aan de pagina waarnaar verwezen wordt in de link. Ook wordt de anchortekst, de zichtbare tekst waarop doorgeklikt kan worden, beschouwd als belangrijke tekst. De link zelf geldt als stem voor de pagina waarnaar de link verwijst en ook de anchortekst wordt meegewogen in de zoektermen van de pagina waarnaar via de link wordt verwezen.

–       Als een bezoeker de blauw onderstreepte zin of het woord ziet, weet deze dat het woord waarop hij of zij klikt meer informatie bevat over dat woord. De anchortekst bevat dus een latente call-to-action.

Volgende week wordt het vervolg van dit blogartikel gepubliceerd. Dan wordt er dieper op de call-to-action in de titel, metatag description en bodytekst ingegaan.

Meer informatie?

Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Lees meer