U wilt beter bloggen?

Geplaatst op 14 maart 2014 door Mitchell in Uncategorized

Inmiddels kennen veel mensen het belang van bloggen wel. Een blog is interessant om aan uw corporate website toe te voegen. Daarnaast is het slim om ook op andere relevante websites regelmatig blogartikelen te plaatsen. Met welk doel schrijft u blogartikelen en waar plaats u deze?

Sommige mensen zullen bloggen uit plezier, omdat ze het leuk vinden om artikelen te verspreiden. De meeste blogs worden echter geschreven met een achterliggend doel. Dit doel is vaak om verkeer naar een website te trekken of om autoriteit te tonen. Zodra men het nut van bloggen inziet wordt er enthousiast van start gegaan. De eerste blogartikelen volgen elkaar in razend tempo op. Daarna wordt het enthousiasme vaak getemperd. De blogartikelen worden namelijk niet of nauwelijks gelezen. Wat nu?

Uw blogartikelen worden niet gelezen?

Hoe zorgt u ervoor dat er meer bezoekers uw artikelen lezen, dat een artikel door mensen uit zichzelf gedeeld wordt en dat deze goed scoort in de zoekmachine?

Richt uw teksten op mensen, niet op zoekmachines!

Veel mensen schrijven teksten met als doel om deze goed te laten scoren in de zoekmachines. Er wordt veel tijd gestoken in het selecteren van de juiste zoekwoorden, waar vervolgens over wordt geschreven. De teksten staan vol scheve zinnen en zoekwoord-combinaties.

De juiste volgorde

Wij raden deze mensen aan om zich eerst goed in de doelgroep te verdiepen. Wie gaat de tekst lezen en wie wilt u bereiken met de tekst? Zorg voor relevante inhoud en toegevoegde waarde in uw blogartikelen. Mensen zitten niet te wachten op gekopieerde content, u wel? Ga bij uzelf na waar u vrolijk van wordt bij het lezen van blogs. Wanneer deelt u een artikel? Hoe vaak leest u een artikel helemaal tot het einde? Speel in op de behoefte van uw doelgroep. Daarna kunt u eventueel de tekst iets optimaliseren, zodat deze ook goed scoort in de zoekmachine.

Inspiratie voor nieuwe artikelen

In iedere branche zijn wel pijnpunten te bedenken. Speel met uw teksten in op deze pijnpunten. Ga in op het gevoel van de lezer. Waarmee kunt u de lezer raken en boeien? Emotie speelt een grote rol, de manier van schrijven en de opmaak van het artikel. Vraag eens aan uw klanten waar zij mee zitten. Door antwoord te geven op deze vragen helpt u ook andere mensen. Andere mensen die antwoorden zoeken op deze vragen zullen ook bij uw artikel uitkomen. Als u het juiste antwoord weet te geven, zullen uw bezoekers het artikel gaan aanbevelen bij hun vrienden en kennissen. Het artikel scoort dus goed en wordt gedeeld!

Natuurlijk zult u iet altijd in staat zijn om de pijnpunten van uw doelgroep bloot te leggen. Maar waar worden uw (potentiële) klanten nog meer blij van? Laat zien wat er speelt binnen uw bedrijf. Welke nieuwe ontwikkelingen zijn er gaande? Welke nieuwe referenties heeft u opgebouwd? Maakt van uw klanten ambassadeurs, dit zal u zeker ook nieuwe klanten opleveren!

Zet aan tot actie

Natuurlijk moet u, uw bezoekers een beetje op weghelpen op uw website. Wat wilt u dat er na het lezen van een artikel gebeurt? Zorg voor call-to-actions.

Enkele voorbeelden waarop u kunt aansturen:

  • Aanmeldingen nieuwsbrief
  • Downloaden e-book of brochure
  • Achterlaten reactie
  • Contact opnemen
  • Bestellen van een product
  • Promoten van een dienst

Met deze tips gaat u beter bloggen. Zijn er mensen in uw omgeving die deze tips ook goed kunnen gebruiken? Deel dit artikel via social media!

Meer informatie?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.