Belang zoekmachine in koopproces

Geplaatst op 4 oktober 2013 door Mitchell in sea, seo

Het belang van de zoekmachine

De cijfers geven aan dat zoekmachines erg belangrijk zijn geworden in het koopproces. Nog wat feiten uit diverse onderzoeken van o.a. Multiscope en de Nationale Search Engine Monitor op een rij:

  • 62% van de internetgebruikers begint zijn zoektoch met een zoekmachine, 27% typt direct een webadres in zijn browser
  • 3% heeft de startpagina van de browser op een zoekmachine ingesteld
  • 81% van alle surfers geeft te kennen dat zoeken via zoekmachines de beste manier is om websites te vinden
  • voor 77% van de Nederlandse internetgebruikers is online oriëntatie bepalend voor de aanschaf, hoe wel de aanschaf in de helft van de gevallen offline in de winkel plaatsvindt.
  • 48% van de consumenten maakt via internet kennis met nieuwe producten
  • 59% van de potentiele kopers oriënteert zich op internet
  • 77% van de internetgebruikers vindt websites via zoekmachines.

Belang zoekmachine wordt onderschat

  • Ruim 70% van de top 100 van online adverteerders is slecht vindbaar in zoekmachines
  • Zoekmachine optimalisatie kan voor een enorme toename van het aantal websitebezoekers en online verkopen leiden
  • Viervijfde van de Nederlandse internetters houdt de bedrijven zelf verantwoordelijk voor hun slechte vindbaarheid. Voor de branding van een bedrijf is het dus van groot belang om goed in zoekmachines te staan.

Wilt u een vrijblijvend adviesgesprek omtrent uw vindbaarheid op het internet? Neem dan contact met ons op omtrent de linkbuilding mogelijkheden.

Meer informatie?

Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.