4 Startertips voor Google Ads

Geplaatst op 27 mei 2020 door Giel in sea

Google Ads. Misschien heb jij er als ondernemer al eens van gehoord of misschien heb je zelfs al enkele stappen in de online-advertentiewereld gezet dankzij Google Ads. Google Ads is een gebruiksvriendelijke advertentiedienst, mits je weet welke route je moet volgen om een online succes te behalen. Wil je het programma beter en doelbewuster inzetten voor het adverteren van je producten of diensten? Dan hebben wij een aantal praktische tips voor jou op een rijtje gezet.

1. Begin met een goede Ads-structuur

Voordat je Google Ads-campagnes start, is het belangrijk om eerst een goede structuur uit te stippelen en op te bouwen. Begin bij het aangeven van de doelen van je campagne. Wil je bijvoorbeeld inzetten op sales? Leads? Of wil je simpelweg meer bezoekers op je site? Je kunt dit heel precies aangeven als je een Google Ads-campagne start. Vervolgens kies je een type campagne uit. Wil je via Google Display je producten of bedrijf aanprijzen? Of liever via Google Shopping? Door dit helder te krijgen is het mogelijk om heel doelgericht een campagne op te zetten of om een Ads-campagne uit te besteden.

2. Wees zo specifiek mogelijk in Google Ads

Zorg dat de doelen, maar ook de woorden waarop je adverteert zo specifiek mogelijk zijn. Je betaalt per klik op Google Ads, dus zorg ervoor dat die klikken ook waardevol zijn én focus hebben. Laat vervolgens je zoekwoorden ook terugkomen op je verdere website. Een productnaam of zoekwoord (bijvoorbeeld ‘zwarte schoenen’) moet daarbij in alle lagen van het proces terugkomen. Dus: het zoekwoord zwarte schoenen moet ook terug te vinden zijn in de advertentietekst en op de landingspagina van je website of webshop.

Beter scoren in Google Ads dankzij een helder doel voor ogen

3. Meten is pas écht weten

Het klinkt een beetje als een open deur, maar zorg er aan de achterkant van je website of Google-account voor dat alles meetbaar is. Zolang je namelijk niet goed ziet waar je budgetten aan besteed worden, weet je ook niet óf ze goed besteed worden. Helaas spenderen bedrijven nog altijd veel geld aan Google Ads zonder dat ze überhaupt weten of deze campagnes succes opleveren. ROIpartners kan jou en je bedrijf daar echter als online marketingbureau bij helpen. We maken het succes van jouw campagnes inzichtelijk en weten welke stappen we moeten zetten voor online succes met Google Ads.

4. Realistische doelen

Voordat je een campagne opzet en lanceert kan het nooit kwaad om een goed beeld van je huidige winstmarge te krijgen. Dit valt samen met het bepalen van je doelen. Stel deze zo realistisch mogelijk op en wees kritisch op je bedrijf, producten en de doelgroep die je wil bereiken. Verwacht je meer aankopen door een Ads-campagne? Wat levert het je direct op? En past het uiteindelijk wel binnen het budget? Niemand koopt natuurlijk ijsjes in de winter of warme mutsen in de zomer.

Meer over online marketing

Search Enginge Advertizing (SEA) en het inzetten van Google Ads is vaak onderdeel van een doelbewuste marketingstrategie voor websites en webshops. Benieuwd of dit ook voor jouw website een slimme zet is? ROIpartners helpt je hierbij. Samen met jou als ondernemer kijken wij naar de punten waarin jouw producten, leadgeneratie of waar bedrijf online in kan groeien. Neem gerust contact op en plan een afspraak met ons in.

Meer informatie?

Vul onderstaande formulier in of bel ons op +31 (0)76 303 58 74.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


Lees meer